læs de seneste nyheder om aab

Pressemeddelelse: AaB Women indgår historisk aftale med Sparekassen Danmark

10. september 2023

Pressemeddelelse: AaB Women indgår historisk aftale med Sparekassen Danmark

10. september 2023

Det var ikke kun på grønsværen, at AaB Women lørdag eftermiddag tog en flot sejr

Sparekassen Danmark underskrev forud for opgøret under på en historisk forlængelse af deres hovedsponsorat med AaB Women. Denne nye aftale markerer en betydelig økonomisk støtte til AaB Women, og dermed et vigtigt led i bestræbelserne på at gøre projektet bæredygtigt samt øge interessen for AaB Women.

Underskrivelsen af aftalen fandt sted lige før kampstart på Aalborg Portland Park, midt på banen, og for øjnene af de fremmødte tilskuere.

Sportschef Morten Fals udtrykte sin begejstring for aftalen med følgende kommentar:

“Denne aftale er intet mindre end fantastisk for AaB Women. Samtidig er det en blåstempling af projektet AaB Women. Vi er ekstremt glade for den opbakning, som Sparekassen Danmark altid yder. At de så nu øger støtten med flere tiltag og en sponsoraftale, som er den største i AaB Kvindefodbolds historie, giver os alle et boost på og udenfor banen i bestræbelserne på sportslig succes. Det er ikke mindst afgørende for at sikre projektets bæredygtighed.”

Glad regionsdirektør i Sparekassen Danmark

Også regionsdirektør i Sparekassen Danmark, Bo Bojer, udtrykte sin glæde over aftalen:

“Vores nuværende samarbejdsaftale udløb faktisk først om et år, men vi vil gerne vise vores langvarige støtte, tro og tillid allerede på nuværende tidspunkt. Vi håber med dette signal at vække interesse bredt i det aalborgensiske erhvervsliv, så flere virksomheder opdager værdien i at støtte op om AaB Women.”

“Vi vil også gerne være med til at understøtte, at alle kan komme til fodboldkamp, og få en god oplevelse i trygge rammer, og det må man sige AaB Women allerede har sikret med deres setup“, udtaler Bo Bojer.

Morten Fals deler denne opfattelse og håber, at en sponsor af Sparekassen Danmarks størrelse vil tiltrække andre virksomheder, uanset deres størrelse:

“Uanset størrelsen på sponsoraterne, så har alle en afgørende rolle i dette projekt – vi omfavner alle og har brug for alles bidrag og støtte til at løfte vores setup og gøre en forskel for pige/kvindefodbolden i AaB Women.”

“Jeg er sikker på, at Sparekassen Danmarks aftale baner vejen for, at endnu flere vil støtte op om vores cool projekt, og blive en del af rejsen”, udtaler Morten Fals.

Sparekassen Danmark har som en ekstra markering af aftalen købt 500 billetter til hver af de næste to hjemmekampe, som frit kan rekvireres på aabwomen.dk – brug billetkoden ”spard”

FC Nordsjælland hjemme – køb din billet allerede nu

AaB Women skal næste weekend forsøge at ride videre på den bølge af momentum, holdet har fået efter lørdagens sejr. Det skal forhåbentlig gå ud over FC Nordsjælland, der søndag den 17. september gæster Aalborg Portland Park.