læs de seneste nyheder om aab

Pressemeddelelse: 20 prominente erhvervsledere er holdkaptajner, når Spinning Grandprix 2024 løber af stablen i Aalborg Storcenter

12. marts 2024

12. marts 2024

Aalborg, d. 16. marts 2024 kl. 16:00

Traditionen tro afholder vi på fredag 15/3 Spinning Grandprix 2024 i Aalborg Storcenter.

I samarbejde med vores sponsorer og gode støtter vil vi samle penge ind til kvindeelitesporten i Aalborg. Her vil 20 hold bestående af højtstående, lokale erhvervsledere stå for at lede deres hold mod sejr, når holdene dyster internt. Holdene består af 10 Hold fra AaB Women og 10 hold, som repræsenterer EH Aalborg i dysten om hvem der på dagen kan cykle længst.

Tombola og lotteri for publikum

På dagen vil der også være masser af grunde til, at tilskuere og besøgende i Aalborg Storcenter bør kigge forbi. Vores mange sponsorer og gavmilde butikker har nemlig valgt at sponsorere alt fra store til små præmier. Disse præmier vil blive uddelt i løbet af eftermiddagen gennem en tombola.

Præmierne er blandt andet sponsoreret af Unisport, Loop Fitness, Starbucks, Maximum, Jack & Jones og mange flere.

Prominente holdkaptajner

Det hele vil blive ledet festligt af konferencier Thomas Zjakalen ligesom, at byens maskotter anført af Theodor vil uddele billetter til forårspremieren i Kvindeligaen på lørdag kl. 15.00 på Aalborg Stadion mellem AaB Women mod Østerbro.

I AaB Women glæder vi os til at sætte fokus på kvindeeliteidrætten i Aalborg og vi er taknemmelige for at erhvervslivet bakker op os og EH Aalborg op om denne happening. Vi har fået samlet nogle stærke teams, som udover at træde i pedalerne er med til at sætte fokus på øget diversitet og kvindeeliteidrætten.

De 10 hold fra AaB Women inkluderer:

– Team ErhvervNordDanmark, med Kamilla Bittmann

– Team Centrica med Nanna Damgaard Glad som holdkaptajn

– Team Tomorrow v. Thomas Thomsen

– Team Bugges Have- og Viceværtsservice med Anders Bugge som holdkaptajn

– Team FitMom

– Team Skipper Clement Skolen

– Team Maja Torp Nielsen

– Team Hviid & Larsen – med den tidligere AaB Women-spiller Anna Larsen som holdkaptajn

– Team Thomas “Zjakalen” Riddersholm og Dan “Rex” Kristensen

– Team Blikas/AaB Women v. Morten Fals og AaB Women spiller Cille Bundgaard Holst

Alle pengene der bliver indsamlet på dagen, går ubeskåret til AaB Women og EH Aalborg, og der skal et tiltrængt økonomisk løft frem mod den kommende sæson, som for AaB Women´s vedkommende starter på lørdag, når Østerbro IF gæster Aalborg Stadion.

Sportschef for AaB Women, Morten Fals, understreger vigtigheden af et event som dette, da det giver muligheden for lokale virksomheder og privatpersoner muligheden for at støtte op om, at Aalborg har kvindelige eliteklubber på topplan inden for deres sport.

“Det er afgørende at støtte økonomisk med større eller mindre beløb, samtidig med at man viser interesse for, at Aalborg også skal være repræsenteret på topplan inden for kvindeeliteidræt. Dette arrangement er netop med til at skabe fokus, bedre rammer og vilkår for spillerne, så de kan få lov at præstere på deres allerbedste niveau”, udtaler Morten Fals.

Sådan støtter man

Det vil være muligt at støtte ved at give et beløb pr. kørt kilometer eller et fast beløb. Hvis du ønsker at donere et beløb, kan du kontakte Simon Bredal, eventkoordinator, på event@aabkvindefodbold.dk eller tlf: 42 33 61 94.

Det er også muligt at donere et valgfrit beløb på vores MobilePay: ”424578” AaB Women

Program for dagen:

– Kl. 16:00 – Præsentation + opvarmning

– Kl. 17:00 – Konkurrencen starter

– Kl. 18:00 – Konkurrencen slutter

– Kl. 18:15 – Præmieuddeling

På dagen vil musikken blive leveret af DJ Mjølner.

Kom ud og støt de forskellige hold og vær med til at støtte kvindeidrætten i Aalborg.

Forårspræmiere på lørdag

Som nævnt markerer Spinning Grandprix 2024 også sæsonstarten for AaB Women, der spiller lørdag d. 16. marts kl. 15:00 mod Østerbro IF. Dette er startskuddet til en spændende sæson, hvor AaB Women skal kæmpe i Gjensidige Kvindeligaens kvalifikationsspil. Holdet vil møde de fire bedste hold fra 1. division samt FC Thy-Thisted Q, der kommer fra Gjensidige Kvindeligaens grundspil. Hver eneste kamp er afgørende, da ambitionen er at kvalificere sig til Gjensidige Kvindeligaen efter sommerferien.

Sportschef Morten Fals forklarer, hvorfor det er vigtigt at støtte holdet på lørdag:

“Vi står over for et kvalifikationsspil for at vende tilbage blandt de 8 bedste i Danmark, og det er derfor, vi har brug for støtte nu. Hver kamp er afgørende, da der kun er to hold, der rykker op.”

Til Spinning Grandprix 2024 vil det være muligt at sikre sig fribilletter til kampen takket være vores kampsponsor, Blikas Facility Service.

For yderligere oplysninger, kontakt:

Eventkoordinator:

Simon Bredal